2010 BMW R1200RT

Del:

BMW har oppgradert sin 1200 kubikks boksermotor for neste år. Oppgraderingen finner man selvsagt også i GS-modellene, men det er RT’en som i tillegg har fått forbedringer på designet og ikke minst førermiljøet.

Den nye 1200 kubikks boksermotoren får to overliggende kammer pr sylinder og med det tåles økt turtall som igjen gir økt dreiemoment og økt effekt. Maks turtall er nå økt med 500 omdr til 8500, dreiemomentet er på hele 120 Nm og ytelsen 110 Hk.

Dette resulterer selvsagt i mer respons på gass og økt akselrasjon og designet på uteliggerne fra motoren er forbedret.

Den aller største forskjellen til neste års RT er førermiljøet med forbedret og re-designet oppsett på brytere. I tillegg er det nå innebygget støtte for både USB og MP3 i stereoen. Nå kan en bare plugge inn iPoden og kjøre av gårde.

klikk for større bilder

2010_R1200RT_01_1257883676_1257883717.jpg

2010_R1200RT_02_1257883674_1257883743.jpg

2010_R1200RT_07_1257883676_250x167.jpg2010_R1200RT_08_1257883675_250x167.jpg

Førermiljøet med helt nye kontroller

2010_R1200RT_09_1257883675_250x167.jpg2010_R1200RT_10_1257883676_250x167.jpg

Fargevalg 2010

2010_R1200RT_03_1257883675_250x167.jpg2010_R1200RT_04_1257883675_250x167.jpg

2010_R1200RT_05_1257883675_250x167.jpg2010_R1200RT_06_1257883676_250x167.jpg

Comments Closed