Presidenten Erik Terrace fra det lille franske selskapet er stolt over produktet sitt og den vises nå frem i lett regn på franske veier.Av: Mona Forsnes

Selvet navnet på motorsykkelen stammer fra den egyptiske dronningen Nefertiti og den største forskjellen fra andre sykler er at den har dobbelt opp med lys, plassert over hverandre..

Den har fått en 996cc vannavkjølt drivstoff innsprøytet motor som produserer 1oo hk ved 8.000 omdreininger, gir 82 Nm ved 4.500 omdreininger. Den er blitt utstyrt med en sekstrinns girkasse, kjede, doble 320 mm bremseskiver på framhjulet, USD gaffel/mono bakdemper, en tank på nesten 19 liter og våtvekten på vidunderet er satt til 221 kg

Det franske nettstedet Moto Mag fikk muligheten til å prøve godsakene og dette er hva de sier etter prøvrunden:

The VX10 Nefertiti, which costs 12,500 euros (US$21,300), is pitched against bikes like the KTM 990 Super Duke, Moto Morini Corsaro and Triumph Speed Triple/Tiger 1050. The French bike certainly looks distinctive and boasts good ergonomics the seat height is reasonable and the handlebar-seat-footpegs triangle should work for most people.

I by trafikken imponerte den med sin jevne innsprøytningsmotor og utjevnede girkasse, selv om de kunne ha gitt den en bedre svingradius. Men, den trives best på åpne veier der du kan utnytte potensialet, ting begynner å skje først etter at du har passert 4.500 omdreininger, og sykkelen føles stabil i høyere fart.

Vi er fortsatt usikker på om det blir forhandler og importør i Norge men det vil vi i så fall komme tilbake til

Men, så var det dette med finanskrisen da, Voxan sliter også med å overleve så hvordan produksjonen på den blir, er fortsatt usikker

voxan-1_1260438973_1260439011.jpg

voxan-2_1260439040_1260439048.jpg

voxan-3_1260439082_1260439092.jpg

Filmensom er lagt ut på Youtube gir ikke oss norske den store infoen men her den…