Etter en del store bokstaver og bravur fra tyskerne og med engelsktalende mann på øret, fikk vi endelig se ”vidunderet” og det var jaggu verdt ventetiden.Av: Mona Forsnes

BMWs nye beist er seksylindret, er utstyrt med 160 hestekrefter, gir175 newtonmeter ved 5250 omdreininger, godt utstyrt med tekniske dubbedingser. Vi har ikke alt klart enda men det vi kan nevne i forbifarten er at den blir levert med tre moduser (regn, vei og dynamisk kjøring), integrert GPS, ABS er vel selvfølge og ESA2 (elektronisk fjæringsinnstilling), elektrisk justering av skjermen og ikke minst dynamiske frontlys som følger med i svingene som er noe man har savnet etter mørkets frembrudd.

Når du er på langtur trenger du heller ikke å være redd for å gå fra sykkelen. Fjernkontroll er det nye her også og alle kofferter blir låst med et lite klikk. Blir det litt kaldt til stumpen, er det bare å sette på varmen i setet, sittestillingen er også noe justert slik at det blir en mer touring vennlig sittestilling.

Blinklysene var kule syntes vi, ja, fikk nesten lyst til å ta med hele greia hjem i kofferten..

Mer info kommer når inntrykkene synker inn og vi får litt bedre tid til å dykke ned i materialet som er utlevert.

Her er noen bilder fra avdukningen K1600GTL

Avdukning-BMW1600GTL-1_1286271358_1286271459.jpg

Avdukning-BMW1600GTL-3_1286271864_1286271877.jpg
Avdukning-BMW1600GTL-2_1286271899_1286271913.jpg

Noen studiobilder:

2011_K1600_0_1286272608_1286272626.jpg

2011_K1600_1_1286272608_250x188.jpg2011_K1600_2_1286272608_250x188.jpg

2011_K1600_4_1286272608_250x188.jpg2011_K1600_3_1286272607_250x188.jpg

2011_K1600_5_1286272606_250x188.jpg2011_K1600_6_1286272607_250x188.jpg

2011_K1600_7_1286272606_250x188.jpg2011_K1600_8_1286272608_250x187.jpg

2011_K1600_9_1286272607_250x188.jpg2011_K1600_10_1286272607_250x190.jpg

Tekniske Spesifikasjoner (trykk på for å få større bilde):

2011_K1600_TS1_1286273363_1286273379.jpg

2011_K1600_TS2_1286273418_1286273433.jpg