Cagiva ruster seg opp med HD

Del:

Etter at Harley Davidson tok over eierskapet også i Cagiva i fjor sommer, skal det nå satses stort på merket fremover, og det arbeides nå med å få til flere Cagiva-modeller med motorer fra Buell.

I tillegg skal de ha innledet forhandliger med BMW om å få bruke deres 800-kubikk parallell-twin for å lage nye mellomklasse-modeller samt Piaggio for mindre klasser. Målet er å få til et fullt sortiment fra 125 til 1200 kubikk.

Cagiva har selvsagt også slitt under krisen som hele MV Agusta-konsernet var i før oppkjøpet fant sted. Det har derfor vært svært lite med utvikling av produkter og nye modeller fra merket de seneste årene. Eneste unntak er vel Mito 525 (som ikke er en 525, men en 125-kubikk).

mito_1_1231235629_1231235658.jpg

Harley Davidson ønsker nå imidlertid å utvikle og produsere flere nye modeller i flere kubikk-klasser under Cagiva-navnet og samtidig relansere nye utgaver av blant annet de gamle modellene Raptor og Elefant.

Elefant

cagiva_elefant_1231235574_1231235710.jpg

Raptor

Cagiva_vraptor_1231235598_1231235755.jpg

Den nye Raptor vil trolig bli motorisert med Buell sin 1125 V-Twin motor på ca 140 Hk, og vil trolig bli å se i sortimentet i løpet av 2010. Det er trolig denne motoren man også vil benytte i en ny utgave av Elefant. BMW sine motorer er tenkt til mellomklasse-sykler og trolig vil Cagiva benytte Piaggio sine motorer til de mindre syklene.

Det spekuleres også i at det vil komme en ny SuperBike i løpet av tre til fire år. Da trolig med en 1200-kubikk V-Twin levert fra Buell som gjerne har 180 Hk.

1200_1231235611.jpg

Comments Closed