Ducati: Et monster i ny versjon

Del:

25 år etter at den første orginale M900 Monster ble levert fra Ducati-fabrikken, og 300.000 produserte sykler senere, lanseres en oppgradert 821 for 2018.

Mens mye har skjedd med design, teknologi, kjørefølelse og driftssikkerhet siden 1992,  ser det ut som om Ducati med denne versjonen søker tilbake til designspråket som definerte orginale versjonen. Samtidig som de legger til en del features som gjør at den trolig bare matches av Triumphs Street Triple R/RS i dette segmentet.

Visuelt sett tar det et lite øyeblikk før du ser hva som er forandret. Men plasser 2017 og 2018-modellene ved siden av hverandre så vil du se at siste utgave fremstår som mer strømlinjeformet i uttrykket. Endringene finner du blant annet i en redesignet tank, nytt eksossystem og frontlyset.

Det er ingen vesentlige endringer å melde om når det kommer til motoren: Det er en veskekjølt Testaretta 11 som leverer 107 hk.

Full pakke «Ducati Safety Pack» er på plass. Det betyr blant annet tretrinns Bosch ABS og åttetrinns Ducati Traction kontroll, sammen med tre forhåndsinnstilte «ridermodes» og tre «powemodes». For deg som har aversjon mot clutchspaker, er Ducati Quick Shifter tilgjengelig som oppgradering.

Europeiske Ducati-forhandlere anslår at 2018-modellen vil være tilgjengelig i løpet av desember.

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *