Første Epo-Bike er klar for FIM ePower

Del:

Christian Amendt er en ingeniør student fra Tyskland som nå er å finne på startlinjen til FIM e-Power Electric Motorcycle Race series.

Motorsykkelen kan kanskje kalles for en kvantifisert versjon av Lotus’s ” ytelse gjennom lav vekt” filosofi. Amendt har konvertert en Honda 125R til en elektrisk motorsykkel, basert på ”half the weight, half the power” designet.Av: Mona Forsnes

Motorsykkelen veier 115 kg som er lettere enn en MotoCzysz e1pc. Teorien går ut på at siden den er så lett, trenger den heller ikke like mye effekt for å få fullført et løp men fortsatt gå fort. Motorsykkelen bruker en Lemco D135 DC motor, LiFePO4 batterier og Alltrax AX7425 strømfordeler som gir et dreiemoment på 74 Nm.

Christian Amendt har valgt å konkurrere i denne serien siden det passer best i forhold til bosted og hva han har tid til å bruke til hobbyen. FIM kommer til å kjøre sine ePower løp samtidig som WSBK og MotoGP løpene og dette kommer nok til å trekke flere team som er interessert til å profilere seg i kategorien elektriske motorsykler.

Epo-bike test kjøring i Calafat,Spain:

Christian-Amendt-6_1264064801_1264064962.jpg

christian-amendt-2_1264064987_1264064995.jpg

christian-amendt-3_1264065020_1264065029.jpg

electric-honda-4_1264065068_1264065077.jpg

Christian-Amendt-5_1264065097_1264065105.jpg

Christian-Amendt-6_1264065131_1264065139.jpg

Kilde: aspahltandrubber.com

Comments Closed