Test-2013-MV-Agusta-F3-800-static-2

 

Videosnutten er basert på fem 30 minutters sesjoner på Misanobanen og vår testfører Tor Sagen meddeler at her går det unna i svingene.

 

I videosnutten på nærmere 20 minutter forteller Tor Sagen ALT om2013 MV Agusta F3 800, gir deg følelsen av å «kjøre på banen», et intervju med Giovanni Castiglioni og en teknisk prat med Brian Gillen.

 

 

Konklusjon av Tor Sagen:
Jeg innrømmer gladelig at jeg begynte å sikle vilt da jeg først hørte om 800 prosjektet i F3 675 chassiset, for etter Brutale 800 testen min, visste jeg at en F3 800 ville være heftige saker. På Misano banen kom beviset og jeg siklet ikke forgjeves, for dette var mildt sagt moro. Jeg kan innbille meg at F3 800 antakeligvis ikke er den beste gatemotorsykkelen, da den ikke er så myk som en av de fire Japanske sportssyklene og kanskje litt aggressiv for noen. For meg raser allikevel F3 800 rett opp blant de to-tre absolutte topp alternativene av alle R-syklene som jeg kunne tenkt meg å eie uansett kapasitet. Keitete transmisjon på enkelte av testsyklene, samt fravær av styredemper trekker ned men alt annet er bare ren glede. Enda en god grunn til å kjøre trippel og F3 800 er en vinner.

 

+
800 trippel kubikk med heftig effekt er ikke feil
Ett herlig chassis
Perfekte bremser
Er ikke F3 800 litt fin å se på?

 


Tidvis trøbbel med giring
Trenger styredemper for de som trives over 12.000

* Effekt delt på tørrvekt pluss fører

 

Hele testen på norsk finner du i linken under:

En heftig 800 for deg mellom barken og veden

 

Meld deg på vårt Nyhetsbrev

Følg oss