Da har endelig de aller første bildene av gateversjonen av BMWs S1000RR sluppet igjennom portene hos den tyske motorsykkelprodusenten.

Som bildene viser er da selvsagt produksjonen allerede i gang. Sykkelen kan allerede bestilles, men levering kan ikke ventes før ute på sommeren. Dog har ikke BMW frigitt noen spesifikk dato enda.

Sykkelen skal ha en tørrvekt på 182 Kg. Som de aller fleste andre BMW vil også S1000RR komme med ABS og tractionkontroll. BMW skal ha skrudd sammen en sports-utgave av ABS-systemet sitt med hele 4 innstillinger.

Rammen er i alliminium og det skal være endel deler i karbon på sykkelen (kåpesett-deler).

Motoren er en rekkefirer på 999 kubikk. Det ryktes om ca 200 Hk, men dette er ikke bekreftet. Ventiljusteringen er basert på F1-teknologi og skal kunne klare svært høye turtall, noe som trolig øker både momentet og effekten i motoren.

Dempingen foran og bak er rimlig tradisjonell og ikke typisk BMW. Foran er det opp-ned-gaffel og bak monoshock, hvor begge sevsagt er justerbare. Som bildet viser blir det Brembo bremse framme for å få stagget kreftene.

Sykkelen kommer i fargevalgene grønn metallic, sølv, grå metallic ellr BMW’s racingfarger. På bildet fra oppstillingen kan det og se ut som det er en sort versjon.

Prisen i Tyskland skal være oppgitt til 15.150 Euro. Til sammenlikning koster K1300S 15.750 Euro i Tyskland og kr 237.800,- her på berget inkl avgifter og mva. Trolig kan man forvente en norsk pris rundt 240.000,-

09-s1000rr-1_1233732500_1233732522.jpg

09-s1000rr-2_1233732549_1233732558.jpg

Den engelske pressemeldingen fra BMW i USA sier følgende:

«Munich. Staff and fans of BMW Motorrad are looking forward to March 1st 2009 with great excitement. At the introductory race to the Superbike World Championship in Phillip Island / Australia, two BMW motorcycles will be in the starting line-up for the first time. After recent tests in Portimao and Valencia, riders Troy Corser and Ruben Xaus are optimistic about the future and the mood in the BMW Motorrad Motorsport team is positive. The racing bikes will be fairly close to serial production models, allowing for the greater audience identification characteristic of the sport. Behind the scenes meanwhile, production of the serial machine is getting underway: the BMW S 1000 RR.

The package of this completely newly developed motorcycle with its 999cc in-line 4-cylinder engine is very compact and light. The dry weight of the motorcycle is 183 kg.
Both its supreme performance figures and its outstanding riding properties make the BMW S 1000 RR an extremely attractive offer in the supersports segment.

The engine has a very compact cylinder head and is narrow in shape. The valves are activated by means of very small, light cam followers, virtually at Formula 1 level in terms of their dimensions. This construction ensures very high engine speeds and allows maximum freedom in engine design in terms of torque and output.

For the supersports bike BMW S 1000 RR, a completely newly developed sports ABS featuring four different modes as well as the dynamic traction control system DTC will be available. The functional principle of the traction control system has been borrowed directly from racing.

The distinctive design of the S 1000 RR reflects the general style of the segment but also clearly represents the brand BMW. The new S 1000 RR will be available in the four finishes Mineral Silver metallic, Acid Green metallic, Thunder Grey metallic and – based on the BMW Motorrad racing colours – Alpine White/Lupine Blue/Magma Red.

The serial production machine BMW S 1000 RR will be presented to the public in the early summer of 2009 but can already be ordered in dealerships. In 2009 the price of the S 1000 RR in Germany is 15,150 euros incl. VAT.

Kilde: BMW.com