Pål Anders Ullevålseter er ute og leker seg med de andre KTM-gutta i en tørrlagt innsjø, ved navn Chott i Tunisia. Det føles nok ikke bare som en lek, siden de allerede er oppe klokken seks om morgenen og holder på til langt ut på kveld.Av: Mona Forsnes

Foto fra Dakar 2010.

Pål Anders stortrives og synes det er spennende å være med å prøve ut denne nye sykkelen. Den er 20 kg lettere enn 690cc, som han har kjørt tidligere. På denne måten, blir den mye kjappere og raskere på svingete partier. Sykkelen er ganske stor og han forteller at den virker veldig stabil og god å kjøre. Den kan virke som om det er mye av den samme sykkelen som 690’en er på flate partier opp mot 160km.Den «suger» litt mer i bakker og tung sand, sammenliknet med 690cc.

Pål Anders tror atved å bruke denne nye sykkelen, så kan det bli lettere å henge med fra starten i Buenos Aires i Dakar 2011.Mangehusker at Pål Anders hang litt etter i de første dagene av Dakar 2010. Nå er han mye mer overbevist om at han får kjøre en sykkel som kan konkurrere med de aller beste, allerede fra start!

Ullevålseter og de andre KTM-kjørerne holder på med testing av denne nye sykkelen frem til torsdag. Alt er som han ønsker, og han er veldig fornøyd!

Det blir en noe annerledes rute iDakar 2011 enn de to foregående år. Både start og mål blir i Buenos Aires, men denne gangen går ruta helt nord til Arica i Chile, opp mot grensen til Peru.

Vi lukter en ny palleplass for vår mann fra Norge.

Rutebeskrivelse finner du på www.dakar.com

Kilde: Dakar.no

BikePort; <strong><em>Arkiv</em></strong>

Meld deg på vårt Nyhetsbrev

Følg oss