Harley-Davidson økte 10 % på Interbrand

Del:

Harley-Davidson-Interbrand-100

 

Interbrand er eksperter innen merkerådgivning og rangerer de beste 100 merkene hvert år. Merker som Google, BMW og Honda er også på listen.

 

Interbrands metode ser på hvordan løpende investeringer og forvaltning av merke som en forretningsformue og på den måten setter en verdi som de mener merket er verdt.

 

Harley-Davidson

Harley-Davidson hadde sin beste rangering i 2009 da de lå på en 76. plass. I 2010 falt de ned på en 98. plass og i 2011 holdt seg på listen med nødskrik, med en 100 plass.

 

Verdistigning på 10 %

Nå kan de vise til at merket har nå steget i verdi, med 10 %, og er da klar for å stige i gradene nok en gang. Harley-Davidson er det eneste ”rene” motorsykkelmerke som er på listen. BMW (12 plass) og Honda (21 plass) er med på listen, men de «jukser» og har flere hjul å kjøre på i tillegg. Verdien av Harley-Davidson er av Interbrand satt til å være $3.857 $m.

 

Harley-Davidson-Interbrand-100-1

 

Interbrands begrunnelse:

-After nearly three years of restructuring its business, Harley-Davidson has emerged with confidence and focus. The strategy seems to be paying off with signs of solid performance and consistent growth. Even through challenging economic times, there remains a strong sense of community among Harley-Davidson fans. Knowing that it cannot solely rely on baby boomers, the company has been working hard to appeal to women, minorities, Gen Y, and Millennials.

 

-The challenge for the brand will be in balancing traditional audiences with the new audience segments. These newcomers to Harley Davidson, however, are embracing the brand with passion and enthusiasm. Of its 3.6 million Facebook fans, 40% are aged 18–34. The organization has also shed non-Harley-Davidson brands and put its efforts into a unified brand experience.

 

-This focus has helped to build momentum in share gains, retail sales, and profit in outreach markets. Despite strong competition from Japanese manufacturers, Harley-Davidson opened 35 dealerships in international markets, including Mexico, India, Turkey, Russia, China, and Brazil. With a solid strategy in place, Harley-Davidson appears poised to conquer the open road.

 

P.S.

Coca Cola, Apple og IBM er de tre største på Interbrands liste.

 

Comments Closed