Honda i 2011 utgave

Del:

Tidligere har vi strøket lett over modellene som Honda presenterer for 2011. Nå tar vi en grundigere gjennomgang.Av: Mona Forsnes

2011 VFR800X – Crossrunner

Den oppreiste kjørestillingen gir en kjøreopplevelse som forsterker inntrykket av fart og akselerasjon. Cross Runners prototyper har vært gjennom mer enn 120 sesjoner i vindtunnel for å maksimere stabilitet og å forbedre luftstrømmen.

Resultatet av denne omfattende vind-tunnel forskningen er viser stabilitet i alle hastigheter. Airflow teknologien har bidratt til å forme og gir Cross Runner en funksjonell og (kanskje) trendsettende utseende.

Crossrunners fleksible 782cc V4-motoren er spesielt tilrettelagt for VFR800X

Tekniske data:

Modell

VFR800X

Motor

væskekjølt 4-takt, V4, DOHC V-TEC

Slagvolum

782cm ³

Boring x Slag

72 x 48mm

Effekt

74.9 kW/10000 omdr – 101.8 hk

Dreiemoment

74Nm / 9500 min-1

Drift

Kjede

Girkasse

6 trinns

Bremsesystem

C-ABS

Bremser foran

296mm skiver x 2

Bremser bak

256mm skive x 1

Lengde

2130 mm

Bredde

799mm

Sittehøyde

816mm

Dekk foran

120/70-17

Dekk bak

180/55-17

Kjøreklar vekt

240kg

Tank

21,5L

Tyverisikring

HISS

2011-VFR800X-Crossrunner_1289996798.gif

Leveres i tre forskjellige farger: Pearl fadeless white, Graphite black og Candy blazing red.

2011 CBR600F

En gammel sykkel som har fått nye klær og er en forbedret utgave av den som kom i 1987, som igjen ble omgjort i 2001 da den ble lansert på nytt. Den siste modellen som er lansert, er teknisk lik den som kom i 1987, med samme chassis og 100-hesters rekkefirer.

Tekniske data

Modell

CBR600F

Motor

væskekjølt 4-takt, R-4, DOHC

Slagvolum

599cm ³

Boring x Slag

67 x 42,5mm

Effekt

75 kW/12000 omdr – 102 hk

Dreiemoment

65Nm / 10500 min-1

Drift

Kjede

Girkasse

6 trinns

Bremsesystem

C-ABS

Bremser foran

296mm skiver x 2

Bremser bak

240mm skive x 1

Lengde

2150 mm

Bredde

740mm

Sittehøyde

800mm

Dekk foran

120/70-17

Dekk bak

180/55-17

Egenvekt

Ikke oppgitt

Tank

Ikke oppgitt

Tyverisikring

HISS

2011-Honda-CBR600F-1_1288777859_250x188.jpg

Leveres i fargene rød, svart og blå.

2011 CBR250R

CBR250R er en ny lett håndterbar 250ccm maskin med høye ytelser. Sykkelen er allsidig og brukervennlig. Lett og effektive motor, avanserte chassis og flott design, er CBR250R en motorsykkel for alle som ikke er altfor gammel/stor/høy/tung.

Hondas mener at CBR250R kommer med en allsidighet som andre sykler mangler, den blander erfaringer fra racing med brukervennligheten som er avgjørende for en fersk motorsyklist.

CBR250R er designet rundt en helt ny 249.4 ccm stor ensylindret motor med væskekjøling, et effektivt 4-ventilers DOHC topplokk og PGM-FI innsprøytning. Den ensylindrede konfigurasjonen gjør sykkelen lettere, mer kompakt og mer drivstoffeffektiv samtidig som den produserer en flott dreiemomentkurve.

Tekniske data

Modell

CBR250R

Motor

ensylindret, væskekjølt 4-takt, 4 ventiler DOCH

Slagvolum

249.4 cm ³

Boring x Slag

76 x 55 mm

Effekt

19.42 kW / 8.500 omdr – 26.4 hk

Dreiemoment

22.9Nm / 7000 min-1

Drift

Kjede

Girkasse

6 trinns

Bremsesystem

Konvensjonell/ABS

Bremser foran

296mm skiver x 1

Bremser bak

220mm skive x 1

Lengde

2030 mm

Bredde

709.5mm

Sittehøyde

784mm

Dekk foran

110/70-17

Dekk bak

140/70-17

Kjøreklar vekt

162kg

Tank

13L

2011-honda-cbr250r-1_1288254722_250x196.jpg

Leveres i fargene Pearl Blue Tricolour og Asteroid Black Metallic.

2011 CBR125R

I følge dem (Honda) selv Norges mest populære lettvekter de siste årene. De mener dette er en sykkel som garantert vil rekruttere mange gode fører inn til roadracing miljøet i fremtiden. CBR125R er markedets rimeligste supersport sykkel å eie, med lave servicekostnader, 5 års garanti og meget god annenhånds verdi.

Tekniske data

Modell

CBR 125 R

Motor

énsylindret firetakter

Slagvolum

124,7 cm³

Boring x Slag

58×47,2 mm

Effekt

14/10000 hk/omdr.

Dreiemoment

10,3/8000 Nm/omdr.

Drift

kjede

Girkasse

6 gir

Bremser foran

1 skive

Bremser bak

1 skive

Lengde

1946 mm

Bredde

704mm

Sittehøyde

793 mm

Dekk foran

100/80-17

Dekk bak

130/70-17

Kjøreklar vekt

136 kg

Tank

13 liter

2011-Honda-CBR125R-1_1289997158.jpg

2011 Silver Wing 600 <?xml:namespace prefix = o ns = «urn:schemas-microsoft-com:office:office» />

I utgangspunktet ikke en scooter som er myntet på våre veier i byer og tettsteder. Men Honda skryter av at den har høye krav til design, teknologi, pålitelighet og ytelse. Den er enkel å bruke, rimelig å kjøre, praktisk og fullstendig pålitelig mener de.

Tekniske data

Modell

Silver Wing 600 (SW-T600)

Motor

væskekjølt 4-takt, paralell twin, DOHC

Slagvolum

582.2cm ³

Boring x Slag

72 x 71.5mm

Effekt

37.7 kW/7.500 omdr – 51.3 hk

Dreiemoment

55Nm / 6000 min-1

Drift

V-Matic

Girkasse

Aut.

Bremsesystem

Konvensjonelt/ABS

Bremser foran

276mm skiver x 1

Bremser bak

240mm skive x 1

Lengde

2285 mm

Bredde

770mm

Sittehøyde

755mm

Dekk foran

120/80-14

Dekk bak

150/70-13

Kjøreklar vekt

247kg

Tank

16L

Tyverisikring

HISS

2011-Honda-SilverWing-600-1_1289997314.jpg

Den leveres i fargene Pearl Cosmic Black, Sword Silver Metallic og Titanium Metallic.

Kommer du til å investere i en av modellene til Honda neste og i så fall, hvilken velger du?

Kilde: Kellox

Comments Closed