Kawasaki ute med 2014 modellene KX250F og KX450F

Del:

Kawasaki logo

 

Nye motorsykler for den lekne og har du lyst, kan du slå føttene over på en slik i juli. Prisene er dog ikke klare enda.

 

KX450F 2014 er blitt til en kontollert race launche til plug-and-play trimming er den nye ultra-sterke KX450F først ute med Pneumatic Spring Fork.

 

2014-kawasaki-450F

 

Detaljer:

 

Justerbart styre

Øvre tripple-clamp har to sett monteringshull for styret, hvilket gir 4 muligheter for styrets plassering: Fra: 25 mm frem, 15 mm frem, standard og 10 mm bak.

 

Launch Control

2014 KX450F har ett launch control system likt det som finnes på fabrikk-syklene. Med enkle trykk på bryteren kan føreren aktivere motorkarakter som gir maksimalt grep og optimal start, uansett bane forhold.

 

Enkel motor tuning med DFI

Valgfri setting av 3 maps: (Standard, Hard og Myk ). Ved bruk av medfølgende DFI kontakter,kan føreren lett bytte mapping etter kjøreforhold. Hver av de 3 mappene kan omprogrameres ved bruk av KX Fi kalibrerings kit.

 

Justerbare fothvilere

Fothvilerne kan senkes 5 mm for individuell tilpasning.

 

Hardt slående fuel-injected kraft

Fuel-injected 449 cm³ væske-kjølt, 4-takt Single leverer hardtslående kraft fra laveste turtall og gjennom hele registeret. Det brede effekt registeret og den responsive gassen gir et bredt moment register som gir føreren mulighet til å gå hardt på gass , selv fra lave turtall.

 

Presisjon motor tuning: KX FI Calibration Kit (option)

KX FI Calibration Kit er samme kit som brukes av Kawasaki fabrikks team i Europe og U.S. Kittet gir de beste førerne mulighet til å justere motor karakter (med programerbare data maps) for optimal tilpasning til bane og kjøreforhold. Kitet lagrer data for senere analyse.

 

Race forgaffel

KYB AOS (Air-Oil-Separate) skiller olje og gass i separate kammer.Super-hard Diamond-Like Carbon overflate minimaliserer friksjon og sticktion, sikrer silkemyk bevegelse og er svært motstandsdyktig mot riper på innerbenene.

 

Smalere , race-vennlig ramme

Aluminium perimeter ramme er en lettvekts konstruksjon av smidde og støpte komponenter. Økt stivhet gir lettere handling og bedre grep for bakhjulet, samt en smalere rammekonstruksjon bidrar til forbedret ergonomi.

 

Bølge skiver

KX450F har bølgeformede skiver foran og bak. Dette bidrar til redusert vekt, bedre kjøling, renere bremseklosser for mer effektiv bremsekraft.

 

Factory-inspirert motor-tuning

Nytt high performance stempel med 0,2mm senket krone, ny innsugs kam og ny ECU setting resulterer i økt ytelse og moment i bunn- og mellom register.

 

Factory Styling

Ny forskjerm, ny hvit bakskjerm, factory-style grafikk, sorte alu felger, sorte gaffelbeskyttere i kombinasjon med blå anodiserte detaljer, gir KX450F et utseende som matcher ytelsen.

 

Pneumatic Spring Fork (PSF)

KX450F er første serieproduserte crosser med KYB’s Pneumatic Spring Fork (PSF) forgaffel teknologi. Støt absorberes ved bruk av komprimert luft i stedet for fjærer. Redusert vekt, enklere justering og bredere justerings spekter er noen av fordelene.

 

Ny Uni-Trak rear suspension

Link montert under svingarm for mer presis demper tuning. Dobbel kompresjons justering gir et bredt spekter av justerings muligheter. Kashima coat i sylinder gir friksjonsfri bevegelse og ny setting matcher den nye forgaffelen for optimal chassis balanse.

 

Launch Control Mode

Lær mer om teknoilogien Launch Control Mode is a motocross-use start mode that helps riders get the holeshot by minimising wheel spin off the start.

 

Teknisk info om KX450F finner du på Kawasaki sin internettsiden.

 

KX250F 2014

 

2014-Kawasaki-KX250F-1

 

 

KX250F 2014 er et kraftfullt verktøy som setter en ny standard i 250 klassen; Med launch control, dobbel innsprøyting, motor som enkelt kan mappes og med oppgradert SFF forgaffel.

Launch Control

2014 KX250F har ett launch control system likt det som finnes på fabrikk-syklene. Med enkle trykk på bryteren kan føreren aktivere motorkarakter som gir maksimalt grep og optimal start, uansett bane forhold.

 

Lettvekt gasspjeld hus

Et 43 mm trottle-hus bruker progressiv link som gilr en luftstrøm tilnærmet lik en FCR-forgasser. Ved bruk av dobbel link-aksel åpnes spjeldet svært raskt fra possisjon 3/8 åpning. Dette gir en skarp respons og god kraft-følelse. Trottle-huset veier halvparten av en FCR-forgasser. Vektbesparelse ca. 600 gr.

 

Doble injektorer

Bensininnsprøyting systemet på KX250F har dobbel insprøyting: En dyse som sitter nedstrøms fra trottleventilen, og en som sitter oppstrøms nær luftboksen. I motsetning til dobbel-systemene som brukes på supersport sykler ( der øvre dyser bare aktiviseres av og til, når det er behov for ekstra drivstoff), fyller dysene på KX250F ulike roller. Dysen som sitter nedstrøms gir motoren myk og umiddelbar respons, mens dysen som sitter oppstrøms gir maksimal kraft. Ved økende gasspådrag og turtall flyttes innsprøyterfuksjonen fra nedstrøms til oppstrøms i en progressiv overgang.

 

High-Performance stempel

Stempelet er av samme design som brukes i våre fabrikks maskiner. Kort stempelskjørt, og industriens eneste serieproduserte bruk av box-botton forsterkninger, gir ett lettere og sterkere høyeffekt stempel.

 

Slankere

Slankere, ny ramme, ny minimalistisk bodywork, flatere tank/sete linje, gir en smalere kjørestilling, bedre ergonomi og gjør det enklere for føreren å kjøre fort.

 

Kraftig, turtallsvillig motor med dobbel innsprøyting

Veskekjølt 1-sylinder 4-takts motor på 249 ccm som er trimmet for erfarene førere som verdsetter et bredt effektregister , men med topp effekt på høye turtall. 2014 modellen blir verdsatt for den høye effekten. Modellen setter en ny standard for MX-sykler med et dobbel innsprøyting system. Effektøkningen og den silkemyke responsen vil gjenkjennes av førere på alle nivåer.

 

High-speed chassis i factory-style 

Aluminium perimeter ramme er en lettvekts konstruksjon av smidde og støpte komponenter. Økt stivhet gir lettere handling mer grep for bakhjulet, samt en smalere rammekonstruksjon bidrar til forbedret ergonomi.

 

Fabriks-KX FI-kalibreringssett (ekstrautstyr)

KX FI Calibration Kit er samme kit som brukes av Kawasaki´s frbrikk-team i Europa og USA. Kitet gir føreren mulighet til å endre motor karakteristikk (ved å endre data map) , og for å analysere data etter kjøring.

 

Enkel motor tuning: DFI data mapping

Mapping av motorstyring for tilpasning til bane og kjøreforhold har aldri vært enklere enn med de nye DFI kontaktene. Den nye ECU har 3 standard mapper (soft, standard og hard). Føreren kan enkelt endre mapping ved å bytte kontakt plugg.

 

Ny uni-trak fjæring bak

Link montert under svingarm for mer presis demper tuning. Dobbel kompressjons justering gir et bredt spekter av justerings muligheter. Kashima coat i sylinder gir friksjonsfri bevegelse og ny setting matcher den nye forgaffelen for optimal chassis balanse.

 

Race bremser

Bølge skiver foran og bak kompletteres av ny masterpumpe og nye bremseklosser i front, for sterkere bremse ytelse og bedre kontroll.

 

Race-ready forgaffel

En super-hard titanium coating på indre gaffelben kombinert med Kashima coat innvendig i ytterbenene sikrer mimimal friksjon, optimal bevegelse og maksimal følelse.

 

Factory Styling

Factory-style grafikk, sorte alu felger, sorte gaffelbeskyttere, sort bakskjerm og blå anodisert demper justering gir KX250F et utseende som matcher ytelsen.

 

Separat funksjon gaffel (SFF) Type 2

KX250F er markedets eneste serie-produserte motocross sykkel med Showa´s 48mm Separat funksjons gaffel (SFF) type 2. Tykkere gaffelrør og ny innvendig konstruksjon tilbyr bedre demperegenskaper og bedre stabilitet ved innbremsing og over større dumper.

 

Launch Control Mode

Lær mer om teknoilogienLaunch Control Mode is a motocross-use start mode that helps riders get the holeshot by minimising wheel spin off the start.

 

Dual Injectors Lær mer om teknoilogienDual Injectors, each with a distinct role, operate at different rpm ranges, to deliver both quick response and increased high-rpm power.

 

Teknisk info om KX250F finner du på Kawasaki sine internettside.

 

 

Comments Closed