MC i bevegelse forbudt i TV-reklame

Del:

ACEM, foreningen for de Europeiske motorsykkel produsentene, har nå satt opp en serie med retningslinjer som må følges når motorsykkel produsentene skal lage TV-reklame for å friste våre forbrukere. Av: Mona Forsnes

ACEM forteller:
Hvis produsentenes PR-kampanjer på TV inneholder aggressiv kjørestil, en enhver fremstilling av vågsom oppførsel på offentlige veier, vil den bli bannlyst fra ACEM. Ved siden av det å oppmuntre til å kjøre sikkert, skal det også siktes inn på å fremheve fordelene med et avansert bremsesystem.

TV-reklamen som ble laget for KTM 950 Supermotard blir derfor helt sikkert bannlyst.

I følge ACEMs administrerende direktør:
Motorsykkel produsenter kan spille en viktig rolle i å forbedre trafikksikkerhet gjennom kommunikasjon og markedsføring. Motorsykkel industrien har der for sagt seg enig i å stramme inn på deres forpliktelser i forhold til trafikksikkerhet ved å følge den vanlige reklame fremgangsmåten, som setter

klare regler for å påvirke holdninger, forandre oppførsel og på den måten bidra til å gjøre en forskjell i å forbedre trafikksikkerhet på de Europeiske veier.

På denne måten, kan det se ut til at det å sette sykkelen i bevegelse og å gi den fart, blir nå forbudt. Fra nå av får du sikkert se kun stillestående sykler eller se den bli prøvd ut på bane i sakte kino.

Ps: ACEMs direktør, Stefan Pierer er også KTMs administrerende direktør, produsenten som har laget den mest aggressive TV-reklamen i dette tiåret.

Her er videosnutten som KTM laget.

Kilde: Motorbiker

Ligner litt på denne pornoloven i Norge dette, du kan vise et kjønnsorgan men ikke vise det i bevegelse.

zp8497586rq

Comments Closed