Inne på statens vegvesen sine nettsider kan vi lese at reklamebyrået Dinamo vant konkurransen om å planlegge markedsføring og profilering av Nasjonale turistveger sammen med Statens vegvesen.Av: Mona Forsnes

Dinamo reklamebyrå med John Rørdam og Christin Utigard i spissen forteller:

Det er fantastisk å få lov til å jobbe med et norsk prosjekt som er så langt unna noe typisk norsk. De nasjonale turistvegene er ikke bare helt unike veger og spektakulære kjøreturer. De er mest av alt visjoner og ambisjoner om å skape noe som virkelig er en annerledes opplevelse.

De Nasjonale turistvegenemarkedsføres for fullt fra 2012, ogforarbeidet er godt i gang. Førstesynlige milepæl blir deltakelse på Norwegian Travel Workshop (NTW) i april 2011, en arenader Norges turmuligheter presenteres for turoperatører fra inn- og utland.

Det er 18 veier som utgjør turistattraksjonen Nasjonale turistveger.

Skal du ta en runde på en av veiene på bil eller motorsykkel før alle turistene gjør inntog på dem?

Kilde: Statens Vegvesen

Foto: Jarle Wæhler / Statens vegvesen