Nicky Hayden har vært på oppdrag for sin arbeidsgiver Ducati og dro til India for å spre Ducati glitter.

Dette er den andre Ducati sjappa som er blitt åpnet i India, denne gangen i Gurgaon som er det mest dynamiske og moderne distriktet i hovedstaden. Av: Mona Forsnes

Ashish Chordia, administrerende direktør i Precision Motor India Private Limited er selv en ihuga fan av Ducati og han satte nok ekstra stor pris på at MotoGPs verdensmester fra 2006 kom og kastet glans over åpningen.

Mirko Bordiga, administrerende direktør i Ducati Asia Pacific og Ashish Chordia presenterte stjernen Hayden foran en stor folkemengde og selvfølgelig var de nasjonale journalistene der også. De fikk høre Hayden prate om det å være en rytter i sirkuset MotoGp og hvilke planer han har for neste sesong. Casey Stoner er en av hans konkurrenter som han gjerne skulle ha hatt bak seg når han passerer mållinjen.

Til pressen sa han:

This event has made me understand the great strategic importance of a market such as India, its great potential and above all how well Ducati and MotoGP is known, appreciated and how the company is capable of attracting passionate fans, both from a commercial and sporting point of view. I am happy that there is such great interest in us and such anticipation ahead of next season. Last year, after a difficult start, we made continuous improvement towards the end and after the Valencia tests I am very excited for next year and cant wait to get back on my Ducati.

Ashish Chordia:

The Ducati brand symbolizes racing success and passion, and we couldnt have a better testimonial than Nickys to reinforce this perception. With the opening of Gurgaon showroom Ducati is now able to reach its customers in both the key markets Delhi and Mumbai where we will provide the best level of Sales and After Sales Service available in the market.

Kilde: http://www.motogp.com/