Pål Anders har vært veldig spent på hvordan disse syklene (450cc) kom til å holde under hardkjøring i mange dager. Han har hatt jevn kontakt med Despres fra løpet i Marokko som nå for øvrig er avsluttet.

Vinneren av rallyet ble Cyril Despres. Nr. 2 Helder Rodrigues (Yamaha), og Nr. 3 Marc Coma. Både Despres og Coma kjørte KTM.

Despres forteller at motorene holdt godthele rallyet, og at de er veldig fornøyde med syklene sine. Dette lover godt for Pål Anders også! Det var noen nye utfordringer i forhold Waypointsi rally Marokko. Nye regler har ført til at radiusen, som tidligere var på 3 km,nåerredusert til 400 meter. Dette førte til at det blebrukt mye tid på å lete ettersjekkpunktene. Marc Coma tapte blant annet 30 minutter på dette.

Den 8.november drar Pål Anders til Østerrike og henter sin og Arredondo sin sykkel. Syklene er da ferdig lakkert og registrert – alt klart for start i rally Dakar 2011.

Men førrally Dakarskal syklene testes! Pål Anders har fått låne et militært anlegg i Slovakia.Anlegget ligger bare 5 timer unna fabrikken. Skulle det da være noen problemermed syklene, har han mulighet til å ta de med til fabrikken uten at det koster for lang tid. Syklene skal testes en uke, og Pål Anders har med både sin egen og Arredondo sin mekaniker på turen.

Det blir bare denne ukenmed full gjennomkjøring for Pål Anders. For allerede 24. november skal syklene sendes med båt fra Frankrike (Le Havre) til Argentina og Rally Dakar.

Pål Anders kjenner at tiden mot Dakar nærmer seg med raske skritt.Det er altsåbare 1 måned til syklene skal sendes av gårde. Nå er det bare to måneder til jul, ikke lenge til rally Dakar 2011 da..

Kilde: Dakar.no

Meld deg på vårt Nyhetsbrev

Følg oss