Tokyo Motor Show

Del:

Showet er i gang i Tokyo og det er en del flotte, spennende, lekre og rare ting å få med seg der nede.

Vi har fortalt kort om Honda, Suzuki, Yamaha og Harley Davidson.Av: Mona Forsnes

Hondas president Takanobu Ito presenterte stort sett gammelt nytt med både to og fire hjul. De ønsket selvfølgelig å presentere VFR1200F enda en gang og det skjønner vi godt.

Mest sannsynlig får ikke Europa se CB1000, den er tiltenkt markedet i Japan for å booste salget der. Takanobu Ito snakket ellers varmt om CO2, el-motorer (EV-Cub) og hybrider.

HONDA CB1000

honda_cb1100_1256197876_1256197884.jpg

HONDA EV-CUB

Honda_ev_cub_1256197512_1256197521.jpg

Suzuki var på banen med Burgman Fuel Cell Scooter. De mener nå de har funnet løsningen på hvordan hydrogen skal lagres men det opplyses fortsatt ikke på hvor lang rekkevidden den har.

SUZUKI BURGMAN FUEL CELL SCOOTER

Suzuki_Burgman_Fuel-Cell_Scooter_1256197672_1256197682.jpg

Yamaha kunne bekrefte at Super Tenere 1200 parallelltwin er underveis. Den kommer til å inneholde blant annet kardangdrift, traction controll, ABS med tre forskjellige innstillinger, forbundene bremser, sidemonterte kjølere, en 270-punktsveiv.

Hele stasen kan se ut til å få plast og metall tidlig høst 2010. De hadde en morsom vri på sin presentasjon av motorsykkelen.

YAMAHA SUPER TENERE

Yamaha_Super_Tenere_1256198050_1256198062.jpg

Yamaha_HV_X_Hybrid_1256199536_250x142.jpgDe viste også frem framtidens hybrid laget av Yamaha. Hybrid modellen har fått chassi fra T-max, bensinmotoren kommer fra Majesty 250 og den elektriske motoren ser ut til å være på 15 KW (gir ca 20 hestekrefter).

På denne modellen er bensintanken gjemt under setet, mens batteriet og annet elektronikk finnes der bensintanken er til vanlig. Om/hvis/når vi får se den på veiene, er uvisst.

Her er en presentasjon av den:

Harley Davidson presenterte hele 19 modeller men vi tar for oss kun en av dem.

Motorsykkelen FLHTCUSE5 kjører på for fullt med satellitt radio, oppvarmede håndtak, spesiallaget lakk med en maskin på 1800 kubikk. Med en sånn type motorsykkel blir det nok en drøm å kjøre på lange turer.

2010_Harley-Davidson_CVOUltraClassicElectricGlide-FLHTCUSE5_1256202968_1256202978.jpg

Comments Closed