Ny Triumph Bonneville Speedmaster: Redesign blir ikke mer dramatisk enn dette

Del:

 

Stalltipset er at denne makeoveren som har resultert i en helt ny T120-basert Bonnevill Speedmaster vil gi eksisterende eiere og et nytt publikum en sterk motivasjon til å sjekke finansene og deretter grave dypt i lommene.

Den 865cc luftkjølte modellen som nå har gått ut, har ikke gjort så mye ut av seg og har i mange år levd et litt tilbaketrukket liv i produksjonsrekka. Selv om sykkelen har hatt en lojal og hengiven fanbase. De har bare ikke blitt gitt en grunn til å investere. Det blir det trolig endring på nå.

Det er den populære Bobber som danner grunnlaget her, sammen med en oppgradert versjon av den nydelige 1200cc T120-motoren.

De største endringene er visuelt helt åpenbare, blant annet muligheten for å ta med seg passasjer – for første gang på Bobber-plattformen. I tillegg til muligheten for å kjøre med noe baggasje.

Og er det ikke linjer som minner om amerikanske 50-talls cruisere her? Setet er også blitt dypere og mykere. Bensintanken er også blitt større, sammenlignet med Bobber – noe som gir bedre rekkevidde.

Triumph melder også om 130 custom varianter.

Tekniske spesifikasjoner:

Motor: 1200cc liquid-cooled 8v parallel-twin

Power: 76bhp @ 6100rpm

Moment: 78ftlb @ 4000rpm

Ramme:  Tubular steel twin cradle

Setehøyde 705mm

Demping: F: 41mm non-adj KYB fork, R: preload-adjustable KYB monoshock

Bremser F: twin 310mm discs, Brembo 2-piston calipers, R: single 255mm disc, single-piston Nissin caliper

Tank 12 litres

Vekt: 245.5kg

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *