STRADALE: MV Agusta lanserte i går sin nye Stradale. Sidevesker er standard.

STRADALE: MV Agusta lanserte i går sin nye Stradale. Sidevesker er standard.

 

Lyst til å skille deg litt ut på tur? Da er kanskje MV Agustas nye Stradale 800 noe for deg.

 

Tekst: Claus Diseth

Foto: MV Agusta

 

Stradale er forsåvidt bygget opp rundt MV Agustas Rivale. Men både chassis og motor er betydelig endret for å passe inn i et touring-konsept.

 

FINJUSTERT

MV Agustas 800-motor sitter i flere modeller. Den er finjustert til sportstouring, og yter 115 hester ved 11.000 omdreininger. Den har også blitt noe mer momentsterk enn de øvrige motorene, og produserer maks 78,5 newtonmeter ved 9.000 omdreininger.

 

LEKKER: Stradale har selvfølgelig MV Agustas typiske «orgelpiper» i hekken.

LEKKER: Stradale har selvfølgelig MV Agustas typiske «orgelpiper» i hekken.

 

ANNERLEDES CHASSIS

Italienerne har gjort akselavstanden lenger på Stradale enn på Rivale . Svingarmen er lenger, og sittehøyden er lavere enn på Rivale. I fronten er sykkelen utstyrt med dempere fra Marzzochi med 150 mm vandringsvei. Det samme tilbyr demperen bak. Demperne er fullt justerbare.

 

MYE SNADDER

På den elektroniske siden har Stradale også mye å tilby: Kjøreprogrammene Sport, Normal og Regn er selvfølgelig på plass. Sammen med en quickshifter som hjelper deg til klutsjløs gearing både opp og ned, en intelligent ABS som også sørger for å holde bakhjulet i bakken selv ved hard oppbremsing, og mye mer.

Vindskjermen er justerbar og kan justeres med en hånd under kjøring. Sideveskene er standard på sykkelen, og har integrerte blinklys.

Pris i Euro-land er satt til 13.990,- eller ca 115.000 norske. Erfaringsvis må vi nordmenn nesten doble dette for å finne norsk utsalgspris…

Meld deg på vårt Nyhetsbrev

Følg oss