2013 Triumph Daytona 675

Triumph presenterer snadder med den nye supersportsykkelen Daytona 675. Ny front og ny bakende gjør den enda flottere å se på.

 

-Fornyet  tresylindret motor

-Nytt chassis

-Nytt ABS-system

-Blitt enda lettere

-Slipper clutch.

 

Om dette ikke er ”R” nok, er det også laget en egen ”R” versjon av sykkelen som gir deg enda mer krefter å leke deg med.

 

Ikke bli lurt av den samme gamle ”frasen” Triumph Daytona 675 da dette er en helt ny sykkel med ny motor, nytt chassis og innehar flere oppdateringer siden den ble lansert i 2006.

 

Motoren er laget på nytt med en ny motorblokk, som er bygd separat fra veivkassen og har fått keramisk belagte sylindre for å ta seg av omdreiingstallene som er blitt forhøyet (126 hk. ved 12,600rpm).

 

Lyddemperen er nå plassert ut under motoren i stedet for under bakrammen, noe som også gjør at sykkelen får en enda mer balansert vekt.

 

Rammen har fått et fornyet design som har redusert bruk av metall, en kortere aksleavstand som også reduserer vekten på sykkelen.

 

Nye chassis komponenter, nye lettere hjul og Kayabana fremgaffel som er justerbare fullt ut.

 

2013 Triumph Daytona 675R

 

Daytona 675R

 

Daytona 675R er utstyrt med en del ekstra i forhold til standardutgaven og inkluderer:

 

-Öhlins dempere som har flere justeringsmuligheter

-Nyeste Brembo kaliptere som også er enda lettere

-ABS som kan kobles ut

-Quickshifter med ny programvare

-Mer bruk av karbon

-Røde detaljer som skiller den ut fra standardutgaven.

 

Triumps offisielle videosnutt:

 

 

Facebook-kommentar